Görüşler:
Gerçekleştirilen toplantıda Mezun Danışma Kurulu üyelerinin bölüm lisans eğitim kalitesinin iyileştirilmesi kapsamında görüşleri aşağıda verilmiştir:
GD: Öğrencilerin İngilizce dil becerilerinin geliştirilmesi gerektiği dile getirilmiştir. İş hayatındaki iletişim gereksinimlerinin arttığı ve bu nedenle dil yetkinliklerinin güçlendirilmesinin önemine dikkat çekilmiştir. Ders içeriklerine mezunların teknolojik yeniliklere daha hazırlıklı olmalarına yardımcı olacağı düşünülen robotik kodlama, yapay zeka gibi güncel teknolojik alanların dahil edilmesi gerektiği belirtilmiştir. Uludağ Üniversitesi’nin üniversite ve sanayi iş birliği fırsatlarının, stratejik avantaj sunduğu ifade edilmiştir. Bu avantajların daha verimli bir şekilde kullanılmasının gerektiği vurgulanmıştır. Staj sürelerinin uzatılması gerektiği, bunun öğrencilere daha fazla deneyim kazandıracağı belirtilmiştir. Ayrıca, derslerin proje tabanlı hale getirilmesi ve bitirme tezlerinin somut projelere dönüştürülmesinin öğrencilere ve sektöre büyük katkılar sağlayacağı ifade edilmiştir.
SH: Ders planındaki istatistik ve veri odaklı derslerin, mezuniyet sonrasında öğrencilerin ihtiyaçlarını genel olarak karşılayacak düzeyde olduğu belirtilmiştir. İstanbul’daki sektörlerde, Uludağ Üniversitesi Endüstri Mühendisliği mezunlarının yeterince bilinmediği aktarılmıştır. Öğrencilerin dil becerilerini daha etkili bir şekilde geliştirebilmelerini sağlayacağı düşünüldüğü için İngilizce hazırlık programının daha yoğun bir şekilde uygulanması önerilmiştir. Günümüz teknolojilerine uyum sağlamada ve analitik düşünme becerilerini geliştirmede yardımcı olacak veri analizi, makine öğrenmesi ve büyük veri gibi teknik derslerin seçmeli dersler arasında yer alması önerilmiştir. Bunlara ek olarak, yaratıcı düşünme ve iş dünyasında yenilikçi çözümler üretebilme becerilerini artırmaya yönelik başta girişimcilik olmak üzere seçmeli derslerin de ders planına eklenmesi gerektiği belirtilmiştir.
NB: Ders planındaki zorunlu derslerin, mezun olan öğrenciler için genel olarak yeterli olduğu belirtilmiştir. Ancak, Malzeme Bilimi dersi gibi bazı teorik yoğunluk taşıyan derslerin, endüstri mühendisliği öğrencileri için zorlayıcı olabileceği ifade edilmiştir. Bu tür derslerin öğrenme kazanımını artırmak amacıyla, derslerin daha pratik, verimli ve uygulamalı hale getirilmesi gerektiği önerilmiştir. Diğer üniversitelerle karşılaştırıldığında ve öğrencilerin kariyerlerinde çeşitli alanlarda uzmanlaşma isteği göz önünde bulundurulduğunda, seçmeli ders seçme imkânlarının daha sınırlı olduğu ifade edilmiştir. Bu bağlamda, öğrencilerin kariyer hedeflerine yönelik daha geniş bir seçmeli ders yelpazesi sunulmasının önemli olduğu vurgulanmıştır. İnovasyon yöntemi ve Girişimcilik dersinin programa dahil edilmesi ve bu konulara ilgili olan öğrencilerin daha fazla desteklenmesi gerektiği vurgulanmıştır. Ayrıca, çok disiplinli takım çalışmasının bölümdeki eksikliklerden biri olduğu, öğrencilerin farklı alanlardan gelen kişilerle etkin bir şekilde çalışabilme becerilerini geliştirmelerinin önemine değinilmiştir. Yeni işe başlayanların karşılaştığı tecrübesizlik ve artan mobbing problemleri göz önünde bulundurularak, iş hukuku dersinin ders planına eklenmesi önerilmiştir. Bu dersin, öğrencilere iş dünyasındaki haklar ve sorumluluklar hakkında farkındalık kazandıracağı belirtilmiştir. Öğrencilerin Teknofest ve TÜBİTAK gibi çeşitli organizasyonlardaki başarılarının bölüm web sitelerinde duyurulması gerektiği ifade edilmiştir. Bu tür başarıların görünürlüğünün artırılması, öğrencilerin motivasyonunu ve bölümün itibarını güçlendireceği düşünülmektedir. Mezunların dijital becerilerini geliştirmelerine ve teknolojik gelişmelere daha hazırlıklı olmalarına katkı sağlayacak olan Power BI, Power RPU, Veri Bilimi ve Yapay Zeka gibi güncel teknolojik alanlara yönelik derslerin plana dahil edilmesi gerektiği ifade edilmiştir. Bitirme tez sunumlarında, çeşitli disiplinlerden gelen ve farklı bakış açısına sahip jüri üyelerinin yer almasının faydalı olacağına dikkat çekilmiştir.
SE: Otomatik sistemler ve yapay zeka gibi teknolojilerin eğitimde daha fazla yer alması gerektiği üzerinde durulmuştur. Ayrıca, İngilizce dil becerilerinin güçlendirilmesi gerektiği belirtilmiştir, bu kapsamda bölümün %30 İngilizce zorunluluğunun arttırılması önerilmiştir. Öğrencilerin, edindikleri bilgileri günlük yaşamda nasıl uyarlayabilecekleri konusunda daha fazla rehberlik alması gerektiği vurgulanmıştır. Ayrıca, soft skills üzerine çalışmaların artırılması gerektiği, öğrencilerin sadece teknik bilgiyle değil, aynı zamanda iletişim, girişimcilik, liderlik ve problem çözme gibi becerilerle de donatılması gerektiği ifade edilmiştir. Kritik düşünme ve yenilikçi çözümler geliştirme becerisinin önemli olduğu, ancak bunun ne kadar etkili bir şekilde öğretildiği üzerinde tartışılmıştır. Girişimcilik ve yenilikçilik perspektifinden bakıldığında, öğrencilerin hem teknik hem de sosyal becerilerle güçlü bir şekilde yetişmesi gerektiği vurgulanmıştır.
AT: Makine dünyasının yapay zeka ile hızla değiştiği vurgulanmıştır. Özellikle otomotiv sektörü başta olmak üzere, sanayinin odağının makine üretiminden çok teknoloji odaklı hale geldiği ve bu değişimin dünya genelinde hızla ilerlediği belirtilmiştir. Bu gelişmeler ışığında, endüstri mühendisliği bölümünün ana hedefinin yalnızca Bursa sanayisine insan yetiştirmek mi, yoksa evrensel bir bakış açısıyla daha geniş bir kitleye hizmet etmek mi olması gerektiği üzerinde durulmuştur. Ayrıca, finans ve girişimcilik gibi evrensel alanlara odaklanarak, Bursa'dan başta Türkiye olmak üzere dünyaya öğrenci yetiştirilmesinin önemi vurgulanmıştır. Çok disiplinli çalışma ile oluşturulan start-up'ların, yeni alanlara açılım için önemli fırsatlar sunduğu belirtilmiştir. Ayrıca, kuluçka merkezlerinin bu süreçteki rolü vurgulanarak, girişimciliğin ve yenilikçiliğin desteklenmesi gerektiği ifade edilmiştir. Öğrencilerin, üniversite eğitimi süresince kendi girişimcilik yollarını keşfetmelerine ve yenilikçi düşünce yapıları geliştirmelerine yardımcı olacak yöntemlerin araştırılması gerektiği de dile getirilmiştir.