Dilinizi seçin

Görüşler:
Gerçekleştirilen toplantıda İşveren Danışma Kurulu üyelerinin bölüm lisans eğitim kalitesinin iyileştirilmesi kapsamında görüşleri aşağıda verilmiştir:

AY: Endüstri mühendisliğinin sağlık sektöründe kaliteyi artırma ve süreçleri iyileştirmede önemli bir rol oynadığı belirtildi. Sağlık sektöründe endüstri mühendisliği mezunlarının, yalın yönetim uygulamalarını yaygınlaştırarak israfı önlemesi ve hasta memnuniyetini artırması gerektiği vurgulandı. Öğrencilerin sağlık sektörüne yönelik projelerde görev almasının sektörel deneyim açısından faydalı olacağı ifade edildi. 

FP: Hem operasyonel düzeyde hem de stratejik planlama konusunda mutlaka bir endüstri mühendisliği bakış açısının benzer bir ifadeyle optimizasyon anlayışının olması gerektirdiği ifade edildi. Sağlık sistemlerinin, tedarik zinciri ve finans yönetiminde endüstri mühendislerine büyük ihtiyaç duyulduğunu ve özellikle bu alanlara yönelik iyileştirmelerin önceliklendirilmesi gerektiği belirtildi. Hizmet sektörüne yönelik çalışmalara ağırlık verilmesi önerildi. Yurt dışındaki tanınmış üniversitelerle bağlantı kurulmasının faydalı olacağı ifade edildi. Uludağ Üniversitesi Endüstri Mühendisliği mezunlarının kariyerlerinin takip edilmesi ve akademik olarak ilerlemek isteyenlere destek sağlanması gerektiği vurgulandı.

ME: Günümüz dünyasının multidisipliner bir yapıya geçtiği ve farklı disiplinlerin entegrasyonu ile daha kapsamlı çözümler üretildiği ifade edildi. Özellikle ERP yazılımlarında verilerin birbiriyle dönüşümünü sağlayan vektör veri tabanı teknolojilerinin, görüntüden sese, sesten veriye ve veriden tekrar görüntüye dönüşüm gibi işlevler sağlayarak veriyi yönetme ve faydalı veri elde etme süreçlerinde kritik bir rol oynadığı belirtildi. İnsan kaynağı ile ilgili yaşanan zorlukların, işletmelerin sürdürülebilirlik hedeflerini etkileyen temel konulardan biri olduğu vurgulandı. İnsan kaynağının verimli bir şekilde değerlendirilmesi ve uzun vadeli çözümler üretilmesinin önemine dikkat çekildi. Tekstil sektöründe tam otomasyon ve görüntü işleme teknolojilerinin tercih edildiği, özellikle insan gözünün yetişemeyeceği hız ve doğrulukta süreçlerin yönetimi için gelişmiş teknolojilere olan ihtiyacın arttığı ifade edildi. Bu teknolojilerin sektörün verimliliğini ve rekabet gücünü artırmada kritik bir rol oynadığı belirtildi. Sektörün ihtiyaçlarının öğrenciler tarafından daha erken fark edilmesi gerektiği, bu nedenle 1. sınıftan itibaren sektörel farkındalık kazandırılmasının önem taşıdığı vurgulandı. Ayrıca, mezunların iş hayatına kolay adaptasyonu için eğitim müfredatının sektörel ihtiyaçlara uygun hale getirilmesi gerektiği ifade edildi.

MK: Öğrencilerin BST projeleri sayesinde gerçek iş ortamlarını görmesi, karşılaşılan problemleri işletmelerle birlikte çözmesi gerektiği vurgulandı. Daha fazla değer katacak seçmeli derslerin müfredata dahil edilmesinin öğrencilerin gelişimine katkı sağlayacağı ifade edildi. Öğrencilerin daha geniş bir bakış açısına sahip olmaları, bütünsel ve sistem odaklı düşünmeleri gerektiği belirtildi. Mezunların motivasyonu yüksek ve özgüvenli bireyler olarak yetişmesi gerektiği vurgulandı. İşletme ve yönetim konularında verilen derslerin öne çıkarılması gerektiği, buna karşın makine gibi derslerin müfredata dahil edilmesinin uygun bulunmadığı ifade edildi.

MM: Endüstri mühendisliği öğrencilerinin mezun olmadan önce çalışmak istedikleri alanları belirlemeleri ve hedef odaklı bireyler olarak yetişmeleri gerektiği vurgulandı. Bu süreçte koçluk ve mentorluk desteğinin önemli olduğu ifade edildi. Doğru şirketlerde yapılan staj ve bitirme projelerinin öğrencilerin gelişimine büyük katkı sağladığı, sanayiyle iş birliklerinin artırılması gerektiği belirtildi. Piyasada endüstri mühendislerine büyük ihtiyaç olduğu, ancak nitelikli eleman eksikliği yaşandığı dile getirildi. Bu sorunu çözmek için öğrencilere sektör odaklı yönlendirme yapılması önerildi. Akademik eğitimin yanı sıra, önceki mezunlar ve çalışanlarla yapılacak görüşmelerin, öğrencilerin sektörel farkındalığını artıracağı ve adaptasyon sürecini hızlandıracağı belirtildi.

OY: Uludağ Üniversitesi Endüstri Mühendisliği mezunlarının teknik açıdan donanımlı, günceli takip eden, kendilerini iyi ifade eden ve işten kaçmayan bireyler olarak mezun oldukları ifade edildi. Öğrencilerin iyi bir kampüs ortamına ve kaliteli ders içeriklerine sahip oldukları, bu durumun mezunların başarı oranını artırdığı belirtildi. Mezunların yurt dışına yönelim oranının artacağı, ekonomik koşullar nedeniyle daha nitelikli öğrencilerin başvuruda bulunacağı öngörüldü. Ancak, öğrencilerin kendilerini ifade etmede Türkçe ağırlıklı kaldıkları ve uzaktan çalışma, yabancılarla iletişim gibi konularda daha fazla gelişime ihtiyaç duydukları belirtildi. Girişimci bir ruha sahip olmalarının önemine dikkat çekilmiş; finansal okuryazarlık, dijital dönüşüm ve teşvik sistemleri gibi konuların ders içeriklerine eklenmesi gerektiği önerildi. Sanayi iş birliklerinin artırılması, teknoparklar ve kuluçka merkezleriyle öğrencilerin daha fazla bağlantı kurmasının teşvik edilmesi gerektiği vurgulandı. Özellikle şirketlerin küçük ölçekli problemlerini çözüme ulaştıracak projelerin geliştirilmesi önerildi. Erasmus programlarının Uzak Doğu ülkeleriyle genişletilmesi gerektiği, bunun hem kültürel hem de akademik açıdan fayda sağlayacağı belirtildi. Öğrencilerin, gerçek problemleri çözebilecek pratik yaklaşımlar geliştirmeleri gerektiği ifade edildi.

EM: Öğrencilerin staj yaptığı yerlerde öğrendiklerinden büyük fayda sağladıkları, okul dönemi boyunca bu deneyimlerin öğrencilerin gelişimine katkı sağladığı ifade edildi. Teknolojinin hızla gelişmesiyle birlikte, iş süreçlerinde daha az insan kaynağıyla daha fazla iş yapılabildiği aktarıldı. Bu durumun, teknolojinin iş gücü verimliliği üzerinde yaratacağı etkilerin ve değişimlerin önemini ortaya koyduğu vurgulandı. Özellikle otomasyon ve dijital araçların kullanımı, iş gücünün verimli kullanılmasına olanak tanıdığı belirtildi.


Endüstri Mühendisliği Bölümü

Bursa Uludağ Üniversitesi
Görükle Kampusü,
16240 Nilüfer BURSA
Tel: +90 224 294 2081
İleti: endustri@uludag.edu.tr
EMB Map
;
 

ADAY ÖĞRENCİLER