Dilinizi seçin

Görüşler:
Gerçekleştirilen toplantıda İşveren Danışma Kurulu üyelerinin bölüm lisans eğitim kalitesinin iyileştirilmesi kapsamında görüşleri aşağıda verilmiştir:

AY: Endüstri mühendisliğinin sağlık sektöründe kaliteyi artırma ve süreçleri iyileştirmede önemli bir rol oynadığı belirtildi. Sağlık sektöründe endüstri mühendisliği mezunlarının, yalın yönetim uygulamalarını yaygınlaştırarak israfı önlemesi ve hasta memnuniyetini artırması gerektiği vurgulandı. Öğrencilerin sağlık sektörüne yönelik projelerde görev almasının sektörel deneyim açısından faydalı olacağı ifade edildi. 

FP: Hem operasyonel düzeyde hem de stratejik planlama konusunda mutlaka bir endüstri mühendisliği bakış açısının benzer bir ifadeyle optimizasyon anlayışının olması gerektirdiği ifade edildi. Sağlık sistemlerinin, tedarik zinciri ve finans yönetiminde endüstri mühendislerine büyük ihtiyaç duyulduğunu ve özellikle bu alanlara yönelik iyileştirmelerin önceliklendirilmesi gerektiği belirtildi. Hizmet sektörüne yönelik çalışmalara ağırlık verilmesi önerildi. Yurt dışındaki tanınmış üniversitelerle bağlantı kurulmasının faydalı olacağı ifade edildi. Uludağ Üniversitesi Endüstri Mühendisliği mezunlarının kariyerlerinin takip edilmesi ve akademik olarak ilerlemek isteyenlere destek sağlanması gerektiği vurgulandı.

ME: Günümüz dünyasının multidisipliner bir yapıya geçtiği ve farklı disiplinlerin entegrasyonu ile daha kapsamlı çözümler üretildiği ifade edildi. Özellikle ERP yazılımlarında verilerin birbiriyle dönüşümünü sağlayan vektör veri tabanı teknolojilerinin, görüntüden sese, sesten veriye ve veriden tekrar görüntüye dönüşüm gibi işlevler sağlayarak veriyi yönetme ve faydalı veri elde etme süreçlerinde kritik bir rol oynadığı belirtildi. İnsan kaynağı ile ilgili yaşanan zorlukların, işletmelerin sürdürülebilirlik hedeflerini etkileyen temel konulardan biri olduğu vurgulandı. İnsan kaynağının verimli bir şekilde değerlendirilmesi ve uzun vadeli çözümler üretilmesinin önemine dikkat çekildi. Tekstil sektöründe tam otomasyon ve görüntü işleme teknolojilerinin tercih edildiği, özellikle insan gözünün yetişemeyeceği hız ve doğrulukta süreçlerin yönetimi için gelişmiş teknolojilere olan ihtiyacın arttığı ifade edildi. Bu teknolojilerin sektörün verimliliğini ve rekabet gücünü artırmada kritik bir rol oynadığı belirtildi. Sektörün ihtiyaçlarının öğrenciler tarafından daha erken fark edilmesi gerektiği, bu nedenle 1. sınıftan itibaren sektörel farkındalık kazandırılmasının önem taşıdığı vurgulandı. Ayrıca, mezunların iş hayatına kolay adaptasyonu için eğitim müfredatının sektörel ihtiyaçlara uygun hale getirilmesi gerektiği ifade edildi.

MK: Öğrencilerin BST projeleri sayesinde gerçek iş ortamlarını görmesi, karşılaşılan problemleri işletmelerle birlikte çözmesi gerektiği vurgulandı. Daha fazla değer katacak seçmeli derslerin müfredata dahil edilmesinin öğrencilerin gelişimine katkı sağlayacağı ifade edildi. Öğrencilerin daha geniş bir bakış açısına sahip olmaları, bütünsel ve sistem odaklı düşünmeleri gerektiği belirtildi. Mezunların motivasyonu yüksek ve özgüvenli bireyler olarak yetişmesi gerektiği vurgulandı. İşletme ve yönetim konularında verilen derslerin öne çıkarılması gerektiği, buna karşın makine gibi derslerin müfredata dahil edilmesinin uygun bulunmadığı ifade edildi.

MM: Endüstri mühendisliği öğrencilerinin mezun olmadan önce çalışmak istedikleri alanları belirlemeleri ve hedef odaklı bireyler olarak yetişmeleri gerektiği vurgulandı. Bu süreçte koçluk ve mentorluk desteğinin önemli olduğu ifade edildi. Doğru şirketlerde yapılan staj ve bitirme projelerinin öğrencilerin gelişimine büyük katkı sağladığı, sanayiyle iş birliklerinin artırılması gerektiği belirtildi. Piyasada endüstri mühendislerine büyük ihtiyaç olduğu, ancak nitelikli eleman eksikliği yaşandığı dile getirildi. Bu sorunu çözmek için öğrencilere sektör odaklı yönlendirme yapılması önerildi. Akademik eğitimin yanı sıra, önceki mezunlar ve çalışanlarla yapılacak görüşmelerin, öğrencilerin sektörel farkındalığını artıracağı ve adaptasyon sürecini hızlandıracağı belirtildi.

OY: Uludağ Üniversitesi Endüstri Mühendisliği mezunlarının teknik açıdan donanımlı, günceli takip eden, kendilerini iyi ifade eden ve işten kaçmayan bireyler olarak mezun oldukları ifade edildi. Öğrencilerin iyi bir kampüs ortamına ve kaliteli ders içeriklerine sahip oldukları, bu durumun mezunların başarı oranını artırdığı belirtildi. Mezunların yurt dışına yönelim oranının artacağı, ekonomik koşullar nedeniyle daha nitelikli öğrencilerin başvuruda bulunacağı öngörüldü. Ancak, öğrencilerin kendilerini ifade etmede Türkçe ağırlıklı kaldıkları ve uzaktan çalışma, yabancılarla iletişim gibi konularda daha fazla gelişime ihtiyaç duydukları belirtildi. Girişimci bir ruha sahip olmalarının önemine dikkat çekilmiş; finansal okuryazarlık, dijital dönüşüm ve teşvik sistemleri gibi konuların ders içeriklerine eklenmesi gerektiği önerildi. Sanayi iş birliklerinin artırılması, teknoparklar ve kuluçka merkezleriyle öğrencilerin daha fazla bağlantı kurmasının teşvik edilmesi gerektiği vurgulandı. Özellikle şirketlerin küçük ölçekli problemlerini çözüme ulaştıracak projelerin geliştirilmesi önerildi. Erasmus programlarının Uzak Doğu ülkeleriyle genişletilmesi gerektiği, bunun hem kültürel hem de akademik açıdan fayda sağlayacağı belirtildi. Öğrencilerin, gerçek problemleri çözebilecek pratik yaklaşımlar geliştirmeleri gerektiği ifade edildi.

EM: Öğrencilerin staj yaptığı yerlerde öğrendiklerinden büyük fayda sağladıkları, okul dönemi boyunca bu deneyimlerin öğrencilerin gelişimine katkı sağladığı ifade edildi. Teknolojinin hızla gelişmesiyle birlikte, iş süreçlerinde daha az insan kaynağıyla daha fazla iş yapılabildiği aktarıldı. Bu durumun, teknolojinin iş gücü verimliliği üzerinde yaratacağı etkilerin ve değişimlerin önemini ortaya koyduğu vurgulandı. Özellikle otomasyon ve dijital araçların kullanımı, iş gücünün verimli kullanılmasına olanak tanıdığı belirtildi.

Görüşler:
Gerçekleştirilen toplantıda Mezun Danışma Kurulu üyelerinin bölüm lisans eğitim kalitesinin iyileştirilmesi kapsamında görüşleri aşağıda verilmiştir:

GD: Öğrencilerin İngilizce dil becerilerinin geliştirilmesi gerektiği dile getirilmiştir. İş hayatındaki iletişim gereksinimlerinin arttığı ve bu nedenle dil yetkinliklerinin güçlendirilmesinin önemine dikkat çekilmiştir. Ders içeriklerine mezunların teknolojik yeniliklere daha hazırlıklı olmalarına yardımcı olacağı düşünülen robotik kodlama, yapay zeka gibi güncel teknolojik alanların dahil edilmesi gerektiği belirtilmiştir. Uludağ Üniversitesi’nin üniversite ve sanayi iş birliği fırsatlarının, stratejik avantaj sunduğu ifade edilmiştir. Bu avantajların daha verimli bir şekilde kullanılmasının gerektiği vurgulanmıştır. Staj sürelerinin uzatılması gerektiği, bunun öğrencilere daha fazla deneyim kazandıracağı belirtilmiştir. Ayrıca, derslerin proje tabanlı hale getirilmesi ve bitirme tezlerinin somut projelere dönüştürülmesinin öğrencilere ve sektöre büyük katkılar sağlayacağı ifade edilmiştir.

SH: Ders planındaki istatistik ve veri odaklı derslerin, mezuniyet sonrasında öğrencilerin ihtiyaçlarını genel olarak karşılayacak düzeyde olduğu belirtilmiştir. İstanbul’daki sektörlerde, Uludağ Üniversitesi Endüstri Mühendisliği mezunlarının yeterince bilinmediği aktarılmıştır. Öğrencilerin dil becerilerini daha etkili bir şekilde geliştirebilmelerini sağlayacağı düşünüldüğü için İngilizce hazırlık programının daha yoğun bir şekilde uygulanması önerilmiştir. Günümüz teknolojilerine uyum sağlamada ve analitik düşünme becerilerini geliştirmede yardımcı olacak veri analizi, makine öğrenmesi ve büyük veri gibi teknik derslerin seçmeli dersler arasında yer alması önerilmiştir. Bunlara ek olarak, yaratıcı düşünme ve iş dünyasında yenilikçi çözümler üretebilme becerilerini artırmaya yönelik başta girişimcilik olmak üzere seçmeli derslerin de ders planına eklenmesi gerektiği belirtilmiştir. 

NB: Ders planındaki zorunlu derslerin, mezun olan öğrenciler için genel olarak yeterli olduğu belirtilmiştir. Ancak, Malzeme Bilimi dersi gibi bazı teorik yoğunluk taşıyan derslerin, endüstri mühendisliği öğrencileri için zorlayıcı olabileceği ifade edilmiştir. Bu tür derslerin öğrenme kazanımını artırmak amacıyla, derslerin daha pratik, verimli ve uygulamalı hale getirilmesi gerektiği önerilmiştir. Diğer üniversitelerle karşılaştırıldığında ve öğrencilerin kariyerlerinde çeşitli alanlarda uzmanlaşma isteği göz önünde bulundurulduğunda, seçmeli ders seçme imkânlarının daha sınırlı olduğu ifade edilmiştir. Bu bağlamda, öğrencilerin kariyer hedeflerine yönelik daha geniş bir seçmeli ders yelpazesi sunulmasının önemli olduğu vurgulanmıştır. İnovasyon yöntemi ve Girişimcilik dersinin programa dahil edilmesi ve bu konulara ilgili olan öğrencilerin daha fazla desteklenmesi gerektiği vurgulanmıştır. Ayrıca, çok disiplinli takım çalışmasının bölümdeki eksikliklerden biri olduğu, öğrencilerin farklı alanlardan gelen kişilerle etkin bir şekilde çalışabilme becerilerini geliştirmelerinin önemine değinilmiştir. Yeni işe başlayanların karşılaştığı tecrübesizlik ve artan mobbing problemleri göz önünde bulundurularak, iş hukuku dersinin ders planına eklenmesi önerilmiştir. Bu dersin, öğrencilere iş dünyasındaki haklar ve sorumluluklar hakkında farkındalık kazandıracağı belirtilmiştir. Öğrencilerin Teknofest ve TÜBİTAK gibi  çeşitli organizasyonlardaki başarılarının bölüm web sitelerinde duyurulması gerektiği ifade edilmiştir. Bu tür başarıların görünürlüğünün artırılması, öğrencilerin motivasyonunu ve bölümün itibarını güçlendireceği düşünülmektedir. Mezunların dijital becerilerini geliştirmelerine ve teknolojik gelişmelere daha hazırlıklı olmalarına katkı sağlayacak olan Power BI, Power RPU, Veri Bilimi ve Yapay Zeka gibi güncel teknolojik alanlara yönelik derslerin plana dahil edilmesi gerektiği ifade edilmiştir. Bitirme tez sunumlarında, çeşitli disiplinlerden gelen ve farklı bakış açısına sahip jüri üyelerinin yer almasının faydalı olacağına dikkat çekilmiştir. 

SE: Otomatik sistemler ve yapay zeka gibi teknolojilerin eğitimde daha fazla yer alması gerektiği üzerinde durulmuştur. Ayrıca, İngilizce dil becerilerinin güçlendirilmesi gerektiği belirtilmiştir, bu kapsamda bölümün %30 İngilizce zorunluluğunun arttırılması önerilmiştir. Öğrencilerin, edindikleri bilgileri günlük yaşamda nasıl uyarlayabilecekleri konusunda daha fazla rehberlik alması gerektiği vurgulanmıştır. Ayrıca, soft skills üzerine çalışmaların artırılması gerektiği, öğrencilerin sadece teknik bilgiyle değil, aynı zamanda iletişim, girişimcilik, liderlik ve problem çözme gibi becerilerle de donatılması gerektiği ifade edilmiştir. Kritik düşünme ve yenilikçi çözümler geliştirme becerisinin önemli olduğu, ancak bunun ne kadar etkili bir şekilde öğretildiği üzerinde tartışılmıştır. Girişimcilik ve yenilikçilik perspektifinden bakıldığında, öğrencilerin hem teknik hem de sosyal becerilerle güçlü bir şekilde yetişmesi gerektiği vurgulanmıştır.

AT:  Makine dünyasının yapay zeka ile hızla değiştiği vurgulanmıştır. Özellikle otomotiv sektörü başta olmak üzere, sanayinin odağının makine üretiminden çok teknoloji odaklı hale geldiği ve bu değişimin dünya genelinde hızla ilerlediği belirtilmiştir. Bu gelişmeler ışığında, endüstri mühendisliği bölümünün ana hedefinin yalnızca Bursa sanayisine insan yetiştirmek mi, yoksa evrensel bir bakış açısıyla daha geniş bir kitleye hizmet etmek mi olması gerektiği üzerinde durulmuştur. Ayrıca, finans ve girişimcilik gibi evrensel alanlara odaklanarak, Bursa'dan başta Türkiye olmak üzere dünyaya öğrenci yetiştirilmesinin önemi vurgulanmıştır.  Çok disiplinli çalışma ile oluşturulan start-up'ların, yeni alanlara açılım için önemli fırsatlar sunduğu belirtilmiştir. Ayrıca, kuluçka merkezlerinin bu süreçteki rolü vurgulanarak, girişimciliğin ve yenilikçiliğin desteklenmesi gerektiği ifade edilmiştir. Öğrencilerin, üniversite eğitimi süresince kendi girişimcilik yollarını keşfetmelerine ve yenilikçi düşünce yapıları geliştirmelerine yardımcı olacak yöntemlerin araştırılması gerektiği de dile getirilmiştir.

Bölüm öğretim üyesi Proje Adı Proje Başlama Yılı Proje Süresi Destekleyen Kuruluş Projedeki Pozisyonu Proje Durumu Proje bütçesi
Doç. Dr. Aslı AKSOY ENDÜSTRİ 4.0 UYUMLU ÜRETİM YÖNETİMİ YAZILIMI GELİŞTİRİLMESİ 2018 18 ay TÜBİTAK-1507 Danışman Tamamlandı 478.381TL
Prof.Dr. Tülin Gündüz Otomotiv imalatında artırılmış gerçeklik gözlüğü kullanımının bilişsel yüke etkisinin araştırılması 2018 12 ay TÜBİTAK-1001 Yürütücü Tamamladı 178.129,00TL
Doç.Dr.Burcu Çağlar Gençosman Raf Alanı Tahsisi ve Sergileme Probleminde Kısıt Programlama Ve Mantık-tabanlı Benders Ayrıştırma Yöntemlerinin Araştırılması 2018 24 ay Tübitak 3001 Yürütücü Tamamlandı 75.825,00TL
Doç. Dr. Duygu Yılmaz Eroğlu LEO SMART YARN LAB - LOOM (DOKUMA SÜRECİNDE İPLİK KAYNAKLI KOPUŞLARI AZALTMAYI HEDEFLEYEN KARAR DESTEK SİSTEMİ) 2019 16 ay TÜBİTAK-1501 Danışman Tamamlandı 5289,12
Prof.Dr. Tülin Gündüz Geleceğin otomobilleri için rekabetçi tasarım ve malzeme geliştirme girdilerinin
ileri teknoloji uygulamaları ile geliştirilmesi
2019 8 yıl TÜBİTAK-2244 Yürütücü Devam ediyor 4.000.000,00TL
Doç. Dr. Aslı AKSOY VENDORA IOT OTOMAT PROJESİ 2019 18 ay TÜBİTAK-1507 Danışman Tamamlandı 344.000TL
Prof.Dr. Tülin Gündüz Ergofizyolojik risk değerlendirme yöntemleri ile yeni iş istasyonu tasarımı gerçekleştirilmesi 2019 6 ay Özel şirket Danışman Tamamlandı  
Prof. Dr. Tülin İNKAYA Sürdürülebilir Kentler ve Sürdürülebilir Enerji Yönetimi için "Yeşil Kent" Markalaşması: Veri Madenciliği ile Bir Araştırma 2019 48 ay BAP Araştırmacı Tamamlandı 29.300,00TL
Prof.Dr. Erdal Emel Ticari Araçlar için Yenilikçi Koltuk ve Alt Komponentlerin Tasarımı, Modellenmesi ve Üretilebilirliği 2019 72 ay TÜBİTAK 2244 Yürütücü Devam ediyor 5.523.520,00TL
Prof.Dr. Tülin Gündüz İş istasyonlarının ergofizyolojik yöntemlerle geliştirilmesi 2020 9 ay Özel şirket Danışman Tamamlandı  
Prof.Dr. Tülin Gündüz Tahriksiz, Giyilebilir ve Ergonomik Dış İskelet Sistemi Geliştirilmesi 2020 12 ay TÜBİTAK-1512 Danışman Tamamlandı  
Prof.Dr. Fatih Çavdur DÖKÜM SEKTÖRÜNÜN GELECEĞİNE YÖNELİK ÇÖZÜMLER GELİŞTİRİLMESİ 2020          
Doç. Dr. İlker Küçükoğlu Evsel Katı Atık Yönetimi Için En Uygun Yöntem Ve Yer Alternatiflerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Optimizasyon Modelinin Gelistirilmesi 2021 18 ay TÜBİTAK Araştırmacı Tamamlandı  
Prof.Dr. Tülin Gündüz Otomobil Sürücülerinin Farklı Trafik ve Yol Koşullarındaki Bilişsel Yüklerinin Araştırılması 2021 2 yıl BAP Yürütücü Tamamlandı 62.763,00TL
Prof.Dr. Tülin Gündüz Otomotiv sektöründe yakıt hatları iş istasyonlarının ergofizyolojik yöntemlerle geliştirilmesi 2021 6 ay Özel şirket Danışman Tamamlandı  
Prof.Dr. Tülin Gündüz Ergofizyolojik Risk Değerlendirme Yöntemleri İle Yeni İş İstasyonları Tasarımı Araştırılması 2021 9 ay Özel şirket Danışman Tamamlandı  
Prof. Dr. Tülin İNKAYA Satış ve Talep Tahmini için Derin Transfer Öğrenme Metodolojisinin Geliştirilmesi 2021 36 ay BAP Yürütücü Devam ediyor 40.097,98TL
Doç. Dr. İlker Küçükoğlu Soğuk Zincir Lojistiğine Bozulabilir Ürün Tedariğine Ait Rota Optimizasyonu 2022 24 ay BAP Yürütücü Devam Ediyor  
Doç. Dr. Duygu Yılmaz Eroğlu LEO SUSTAİNABİLİTY - PROSES BAZINDA KARBON AYAK İZİ HESAPLANMASI VE AZALTILMASINA YÖNELİK YAZILIM GELİŞTİRİLMESİ 2022 12 ay TÜBİTAK-1501 Danışman Tamamlandı/Temmuz 2023 806839,11
Prof.Dr. Tülin Gündüz Endüstriyel üst gövde dış iskelet sistemi ve alt sistemlerinin geliştirilmesi 2022 14 ay TÜBİTAK-1507 Danışman Tamamlandı  
Prof.Dr. Tülin Gündüz Soğutma imalatında iş istasyonlarının ergofizyolojik yöntemlerle geliştirilmesi 2022 4 ay Özel şirket Danışman Tamamlandı  
Prof. Dr. Tülin İNKAYA Elektrikli Taşıtlar İçin Batarya Teknolojileri Araştırma ve Geliştirme Platformu 2022 48 ay TÜBİTAK-1004 Araştırmacı Devam ediyor 21.518.017,90TL
Doç.Dr.Burcu Çağlar Gençosman Büyük Ölçekli İşletmeler için Web Tabanlı Önleyici Uyarı ve IOT Veri Analizi Özelliklerine Sahip MES Yazılımı Geliştirilmesi (Tübitak 1707) 2022 18 ay Tübitak 1707-Özel şirket Yürütücü Devam ediyor 2.292.000,00TL
Prof.Dr. Erdal Emel MONTAJ OPERASYONLARINDA OPERATÖR VERİMLİLİĞİNİN YAPAY ZEKA TEMELLİ GÖRÜNTÜ İZLEME İLE İYİLEŞTİRİLMESİNE YÖNELİK BİR ENDÜSTRİ 4.0 YAKLAŞIMI 2022 24 ay BAP Yürütücü Devam ediyor 92.285,00TL
Prof.Dr. Tülin Gündüz Bel desteği sağlayan rijit, endüstriyel ve giyilebilir dış iskelet sistemi geliştirilmesi 2023 12 ay TÜBİTAK-1507 Danışman Devam ediyor  
Prof.Dr. Tülin Gündüz Lojistik süreçlerinde ergonomik iş geliştirmeleri 2023 12 ay TTO Danışman Devam ediyor  
Prof.Dr. Tülin Gündüz Bel desteği sağlayan dış iskelet sistemi geliştirilmesi   16 ay KOSGEB Danışman Tamamlandı  

Endüstri Mühendisliği Lisans Programı öğrencilerinden END3074 Endüstri 4.0 Teknolojileri dersini alan bir grup öğrenci 19 Nisan 2022 günü Bursa Model Fabrika'da yalın üretim ve üretim teknolojileri kapsamında bilgilendirildi. 

BMF PROJESİ
Bursa Model Fabrikanın merkezinde, imalatçı kobilere

--> Yalın şirket organizasyonunu ve kültürünü benimsetmektir.İsraf,kayıp ve katmadeğersiz süreçleri yok etmektir.
--> Dijital vizyon kazandırıp onları Yeni Sanayi Devrimine (END 4.0) hazırlamaktır. Dijital teknolojileri, üretim sistemine entegre etmektir.
--> Enerji Verimliliği dönüşümünü sağlamaktır.
--> Bu kapsamda kurulan Bursa Model Fabrika, Ankara’dan sonra Türkiye’nin ikinci model fabrikasıdır.

Türkiye’de Uygulamalı KOBİ Yetkinlik Merkezi (Model Fabrika) kurulması ve işler hale getirilmesi amacını taşıyan proje kapsamındaki Bursa Model Fabrika; Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO), Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Verimlilik Genel Müdürlüğü ve Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP) işbirliğinde hayata geçirildi.

9 Mart 2019 tarihinde açılan Bursa Model Fabrika Bursa ve çevre illerin imalat sanayine hizmet etmeye devam eden şehrimizin gelecek vizyonuna katkı sağlayan Makro bir projedir

IMG-20220419-WA0006.jpg

IMG-20220419-WA0009.jpg

IMG-20220419-WA0008.jpg

IMG-20220419-WA0028.jpg

Endüstri Mühendisliği Bölümü

Bursa Uludağ Üniversitesi
Görükle Kampusü,
16240 Nilüfer BURSA
Tel: +90 224 294 2081
İleti: endustri@uludag.edu.tr
EMB Map
;
 

ADAY ÖĞRENCİLER